Om Ortofon
Ortofon er en internationalt anerkendt virksomhed med rødder i dansk ingeniørkunst og innovation. Vi udvikler og producerer avancerede teknologiske løsninger med fokus på præcision, kvalitet og bæredygtighed. Vores arbejdsmiljø er præget af samarbejde, faglighed og respekt – og vi søger nu en ny kollega til vores Økonomi- og HR-afdeling.
Stillingsbetegnelse
Administrativ medarbejder
Afdeling: Økonomi- & HR
Reference: Økonomi- & IT Chef
Arbejdssted: Nakskov, fysisk tilstedeværelse
Uddannelse/kvalifikationer
- MS Office på brugerniveau
- FO365 på brugerniveau
- Skrift og tale skal kunne foregå på dansk, engelsk og gerne tysk
- Regnskabsforståelse
- Forståelse for persondataloven
- Økonomibaggrund med min. 2 års erfaring fra lignende stilling
Arbejdsopgaver
Du vil få en bred og varieret rolle med opgaver inden for:
HR-rapporter og statistikker:
- Årlige lønreguleringsskemaer i samarbejde med Økonomichef
- KPI-opfølgning på HR-niveau, tidsstempling, ressourceforbrug mv.
- Indberetning til offentlige myndigheder bl.a. refusioner og statistikker
Personaleadministration:
- Daglig gennemgang af digital post samt e-boks og distribuering, tømning af fysisk postkasse
- Vedligeholdelse af personaleregister
- Håndtering af restferie, feriefri, fritvalg mv. jf. overenskomst m. DI
- Håndtering af feriekalender og ferieønsker i hele virksomheden
- Vedligeholdelse af medarbejderdata og personalemapper
- Håndtering af infoskærme og kalendere
- Håndtering af pensioner og sundhedssikring
- Gennemgang af forsikringer i samarbejde med Økonomichef
- Gennemgang af pensioner i samarbejde med Økonomichef
- Håndtering af kantine, frokostordning, organisere årlige arrangementer mv.
- Håndtering af skabeloner til MUS mv.
- Håndtering af skabeloner (HR-delen) i samarbejde med virksomhedens kvalitetsafdeling
- Håndtering af systemer tilknyttet egne opgaver, løbende vedligeholdelse af GDPR, lønsystemer mv.
- Arkivering og dokumentstyring
- Besvarelse af spørgsmål om ansættelsesforhold
- Koordinering af medarbejdertilfredshedsundersøgelser
- Supportere HR chefen generelt i ad-hoc opgaver
Løn og fravær:
- Løbende håndtering af lønbilag, feriepenge in-house
- Registrering, af løn og gager
- Håndtering af tysk løn og lønbureau (kun distribuering og bogføring)
- Kontakt til lønbureau
Rekruttering, on-boarding og fratrædelse:
- Koordinering af jobopslag og samtaler
- Planlægning af introduktionsforløb, nye medarbejdere
- Udarbejdelse af ansættelseskontrakter og fratrædelsesdokumenter
- Gennemførelse af exitinterview
Finansielle opgaver:
- Daglig oprydning og distribuering af Outlook finansielle mails
- Bogføring jf. kreditorscanningssystem
- Fakturamatch indkøbsordrer
- Opgørelse af fysisk kasse
Ansættelse
Tiltrædelse: Snarest muligt
Ansøgningsfrist: 15. september
Ansøgning sendes til: lkn@ortofon.dk
Hvorfor Ortofon?
Hos Ortofon får du mulighed for at arbejde i en virksomhed med stærke værdier og høj faglighed. Vi tilbyder fleksible rammer, gode kolleger og mulighed for udvikling gennem relevante kurser og ansvar.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lolland Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
ORTOFON A/S, Stavangervej, 4900 Nakskov
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/17c01538-2d99-46ff-93a5-b9ba97cd77b5