Medarbejder til administrationen Jobcenter Lolland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Vi er så heldige, at vi har en ledig stilling på 37 timer, ovenikøbet en fast stilling, i vores administration på Jobcenter Lolland.

Vi består i administrationen af 14 medarbejdere, hvor 9 af os varetager sager der har løbende ydelse, eller behandling af ansøgninger om løbende forsørgelse eller enkeltydelser m.m. Det er her vi søger dig!

Opgaven består i behandling af ansøgninger om forsørgelse, indenfor kontanthjælpsområdet og behandling af ansøgninger om enkeltydelser. Lovgivningsmæssigt arbejder du i Lov om Aktiv Socialpolitik LAS. 

Vi arbejder med Kommunernes Ydelsessystem KY, hvor vi var pilotkommune, så du skal være forberedt på at skulle arbejde i et relativt nyudviklet system, men hvor du selvfølgelig får den fornødne oplæring og sparring fra dine kommende kolleger.

Den demografiske- digitale udvikling i Lolland Kommune betyder, at vi skal udvikle og tilpasse os. Vi skal nytænke ved at arbejde med innovation alle steder i dagligdagen. Vi gør derfor meget ud af at introducere borgere og samarbejdspartnere til at være medspillere, det er derfor vigtigt, at du kan skabe rammerne og motivationen i forhold til at støtte op omkring "hjælp til selvhjælp", herunder selvbetjeningsløsninger, via din empatiske måde at yde råd- og vejledning på.

Du:
  • Har en kommunal uddannelse eller anden relevant uddannelse gerne med kendskab til Lov om Aktiv Socialpolitik LAS.
  • Har flair for anvendelse af digitale løsninger, herunder KY, Fasit, E-indkomst og Borger.dk
  • Har evnen- og viljen til at være i kontakt med andre mennesker, selvom det til tider er i en travl og presset hverdag.
  • Har mental og fysisk robusthed.
  • Arbejder struktureret og er i stand til at prioritere og overholde deadlines.
  • Er åben, nysgerrig, reflekterende og god til at dele viden og idéer.
  • Har din faglighed på plads
Vi forventer at du:
  • Har evnen og viljen til at bidrage og er i besiddelse af et værdisæt der matcher.
  • Opleves som tillidsvækkende, inspirerende og givende at arbejde sammen med og én der generelt giver mere, end du tager.
  • Har en god og bred erfaring med at arbejde digitalt og har en stor data disciplin. Vi implementerer løbende nye digitale løsninger.
  • Mestrer kommunikation såvel mundtligt som skriftligt, herunder at kunne træffe afgørelser og håndtere klagebehandling af egne ydelsessager.
Du ønsker:
  • En arbejdsplads der er dynamisk, med fokus på at udvikle og kvalificer arbejdet med administration af offentlige ydelser
  • Arbejdsopgaver der er mangfoldige, men også rutineprægede og hvor du anvender dine faglige og personlige kompetencer.
  • Engagerede kolleger, der alle bidrager til at finde gode løsninger når der opstår udfordringer.
  • En arbejdsplads med gode personlige og faglige udviklingsmuligheder.
  • Et arbejdsmiljø der summer af travlhed, med en anerkendende og coachende tilgang, hvor vi anvender en værdibaseret tilgang i praksis.
Vi tilbyder:
  • Et selvstændigt job på 37 timer om ugen.
  • Et team af engagerede kolleger, hvor borgeren er i centrum, hvor udvikling og læring er en del af vort arbejde og det at motivere og inspirere har høj prioritet.
  • En værdibaseret adfærd, der bygger på vore organisationsværdier; Tillid, åbenhed, fairness og kompetence.
  • Anerkendelse fra ledelsen, der er meget indstillet på at afprøve nye metoder når det giver mening både for borger og organisation.
  • Du vil indgå i kommunens flexordning.
Yderligere oplysninger:

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Yderligere information fås ved henvendelse til Teamleder Britt Flamgaard mobil 20 47 89 46.
 

Ansøgnings- og ansættelsesprocessen:

Ansøgning bilagt CV sendes senest søndag dem 18. juni 2023, og vi forventer af afholde samtaler i uge 25.

Ansættelse snarest eller efter aftale.
 

Vi glæder os til at høre fra dig!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ff81ea23)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Ungeindsats, Lillievej, 4900 Nakskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=ff81ea23&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840999

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet