Polsktalende arbejdsmarkedskonsulent til Jobcenter Lolland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en polsktalende arbejdsmarkedskonsulent til Team Sygedagpenge og Fleksjob til at arbejde i myndighedsrollen med sygedagpengesagerne, som vi modtager fra Femern byggeriet. Det er samtidig en forudsætning at du mestrer dansk i skrift og tale.

Femern Bælt-forbindelsen er et af Europas mest omfattende anlægsprojekter nogensinde. Femern Bælt-tunnelen er en 18 kilometer lang sænketunnel, der vil forbinde Rødbyhavn på Lolland i Danmark med øen Femern i Tyskland. Der er ansat forskellige nationaliteter på anlægsprojektet men relativt mange polsktalende ansatte. 

Om jobbet

Sygedagpenge og Fleksjob Teamet består af en leder, to faglige konsulenter, flere arbejdsmarkedskonsulenter og ydelsesmedarbejdere, samlet cirka 25 medarbejdere i alt. 

Vi arbejder med følgende målgrupper: 

  • Sygedagpenge
  • Jobafklaringsforløb
  • Revalidering
  • Ledighedsydelse 
  • Fleksjob

Du får i stillingen mulighed for at varetage en aktiv og anderledes rolle i Jobcenter Lollands fastholdelsesstrategi, hvor fastholdelse på arbejdspladsen og fastholdelse i ansættelsesforholdet er en væsentlig del. Din opsøgende rolle i forhold til virksomhederne, der er en del af Femern byggeriet, vil være en væsentlig og naturlig del af opgaveløsningen.

Ovenstående er vores primære strategi, men vi har samtidig også et særligt fokus på vores måltal som lovgivningen foreskriver. 

Dette ser du som en spændende udfordring og som en mulighed for skabe et helt individuelt tilrettelagt forløb i samarbejde med den sygemeldte og virksomheden hvor den sygemeldte er ansat. Stillingen indebærer samtidig, at der vil være tolkeopgaver mv. hos vores ydelsesmedarbejdere. 

Vi er indstillet på, at der vil være en individuel tilpasset oplæringsperiode.

Du kommer til at lykkes i stillingen, hvis du:
  • Mestrer kommunikation såvel mundtligt som skriftligt både på polsk og dansk
  • Er indstillet på at lære nyt, herunder relevant lovgivning, it-systemer mv. i forhold til opgavevaretagelsen
  • Har gode samarbejdsevner, er målrettet, resultat- og handlingsorienteret og i besiddelse af stor robusthed, hvilket er et krav i myndighedsrollen og du vil opleve høje følelsesmæssige krav i sagsbehandlingen
  • Arbejder struktureret og er i stand til at prioritere og overholde stramme deadlines
  • Arbejder professionelt, er åben, nysgerrig og reflekterende - god til at dele viden og idéer
  • Har kørekort til bil
Vores behov:
  • Du har evnen og viljen til at bidrage, både hvad angår den rent faglige del, men også i høj grad hvad angår kulturen og arbejdsmiljøet og er derfor i besiddelse af et værdisæt med fokus på åbenhed og tillid
  • Du er socialrådgiver, kontoruddannet eller har anden relevant erfaring inden for området, der har givet dig erfaring i at arbejde med relationer til andre mennesker
  • Det er væsentligt, at andre oplever dig som tillidsvækkende, inspirerende og givende at arbejde sammen med og én som generelt giver mere, end du tager
  • At du har flair, interesse og forståelse for at kunne arbejde i vores digitale løsninger. Vores primære digitale platform er Fasit, som er et sagsstyrringssystem
Du ønsker:
  • En arbejdsplads med mulighed for at bidrage med dine kompetencer og idéer til at arbejde målrettet med begrebet "fastholdelse på arbejdsmarkedet", fordi du tror på, at det at have et arbejde bidrager til hurtigere at genindtræde på arbejdsmarkedet på trods af helbredsmæssige udfordringer
  • Afvekslende og udfordrende arbejdsopgaver med det overordnede formål, at have fokus på progression i forhold til arbejdsmarkedet
  • Et arbejdsmiljø som summer af travlhed, med en anerkendende og coachende tilgang
Vi tilbyder:
  • Selvstændigt tilrettelæggende job
  • Et team af engagerede kolleger, hvor borgeren er i centrum, og hvor udvikling og læring af vores arbejde med at motivere og inspirere er prioriteret
  • Vores adfærd er værdibaseret ud fra organisationsværdierne: Tillid, åbenhed, fairness og kompetence
  • Mulighed for at arbejde hjemme efter aftale og du vil indgå i kommunens flekstidsordning
  • Anerkendelse fra ledelsen, som er indstillet på at prøve nye ting af, når det giver mening for borger og organisationen
Vil du vide mere?

... Så er du meget velkommen til at kontakte Teamleder Amy Jensen på tlf. 51 77 97 80.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Ansøgning bilagt CV sendes elektronisk ved at klikke 'Ansøg' nedenfor.

Ansøgningsfristen er søndag den 31. december 2023. 

Vi vil løbende indkalde relevante ansøgere til samtale, hvor vi vurderer om det er relevant, at du går videre til en evt. anden samtale. 

Ansættelse snarest muligt og efter aftale.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=85a136f9)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Sygedagpenge og Fleksjob, Lillievej, 4900 Nakskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948300

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet